
Το πιο πρόσφατο πρόζεκτ της Namsa Leuba’s, ‘Illusions’, δημιουργήθηκε στην Ταϊτή και είναι εμπνευσμένο από τους πίνακες του Paul Gauguin και τις «τροπικές» εικόνες στη σύγχρονη τέχνη, οι οποίες κυριαρχούν στο Δυτικό συλλογικό ασυνείδητο. Αυτές οι εικόνες παρουσιάζουν τις γυναίκες της Πολυνησίας ως ωραίες, επιθυμητές, υποταγμένες και συνδεδεμένες με το φυσικό περιβάλλον. Αυτός ο μύθος της “vahine”, όπως αποκαλούνται οι Πολυνήσιες, έχει ιστορικά τις ρίζες του στην αναζήτηση των Δυτικών για το «πρωτότυπο» και το «αυθεντικό», που πίστευαν ότι υπήρχε σε μακρινούς πολιτισμούς, για μια σύνδεση ανάμεσα στο σώμα, την ψυχή και τη γη. Οι πίνακες του Gauguin από τη Γαλλική Πολυνησία επηρέασαν την εξέλιξη του κινήματος του Πριμιτιβισμού, που απεικονίζει το «διαφορετικό» μέσα από μια συνδεσιμότητα με τη φύση. Τα μοντέλα στα σύγχρονα πορτρέτα της Leuba υποδύονται το ρόλο της ‘vahine’, αν και αυτό γίνεται μέσω μη-διαφυλικών ορισμών της συμμόρφωσης στο φύλο. Τα μοντέλα της είναι γνωστά στην Ταϊτή ως ‘Mahu’ (ένας θηλυπρεπής άνδρας) ή ‘rae rae’ (διεμφυλικός). Η Leuba σκηνοθετεί τις μυθοπλαστικές αφηγήσεις με μια ζωγραφική ευαισθησία. Φορώντας στολίδια συναφή με τον πολιτισμό ή με κοινωνικές περιστάσεις, τα μοντέλα ξεχωρίζουν μεταξύ τους μέσω των πολύχρωμων καλλυντικών και των βαφών του σώματος, δημιουργώντας μια σουρεαλιστική αίσθηση ομορφιάς και εκκεντρικότητας. Γίνονται ένα με τη φύση, σαν πλάσματα ανάμεσα στο μύθο και την πραγματικότητα. Συμβολίζουν την ταυτότητά τους μέσω της ενσάρκωσης του πνεύματος, με την εικόνα πέρα από τα όρια του σώματος. Η σύνδεση με αυτό το θηλυκό αρχέτυπο αποτελεί μια απόπειρα μεταμόρφωσης καθώς και μια ιδεολογική αμφισβήτηση των οπτικών κωδικών που εισήγαγε ο Gauguin και η αναζήτησή του για το πρωτόγονο.