Ποια είναι η χρήση μιας φωτογραφίας; Αν μη τι άλλο, είναι ένα σημείο αναφοράς σε μια συγκεκριμένη στιγμή στον χρόνο, τη στιγμή που απεικονίζει. Ειδικά οι οικογενειακές φωτογραφίες αποτελούν έναν σύνδεσμο με την προσωπική μας ιστορία, ένα αρχείο του ποιοι είμαστε και από πού προερχόμαστε. Είναι δεξαμενές μνήμης από τις οποίες συνεχίζουμε να αντλούμε τη βεβαιότητα των γεγονότων της ζωής μας, ακόμα και αν οι δικές μας μνήμες γύρω από αυτά έχουν χαθεί.

Σε αυτό το έργο προσωπικές μνήμες απορροφώνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη και αναμειγνύονται με χιλιάδες άλλες, για να γίνουν ένα νέο είδος εικόνων που μοιάζουν με εκείνες των φωτογραφικών άλμπουμ της παιδικής μας ηλικίας. Αλλά ποια είναι η αξία αυτού του νέου είδους, αφού οι εικόνες χάνουν την θεμελιώδη σχέση τους με την πραγματικότητα;

Προσπαθώντας να συμφιλιωθώ με τη δική μου οικογενειακή ιστορία, μια ιστορία ξενιτιάς, απωλειών και στερήσεων, δημιούργησα εικόνες με τη χρήση του DALLE-2, εισάγοντας λεκτικές περιγραφές από στιγμές που συνέβησαν, στιγμές που δε φωτογραφήθηκαν, στιγμές που φαντάστηκα και στιγμές που θα ήθελα να έχουν συμβεί.

Bio: Η Μαρία Μαυροπούλου (γεν. 1989) ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Η δουλειά της επεκτείνεται σε νέες μορφές εικόνων και η έρευνά της επικεντρώνεται στις νέες πραγματικότητες που δημιουργούνται από τις συνδεδεμένες συσκευές και τους εικονικούς χώρους που κατοικούμε και αναφέρεται σε ζητήματα τεχνολογικής μεσολάβησης. Στο έργο της εξερευνά την ψηφιακή ταυτότητα και αναπαράσταση στην εποχή μετά τα κοινωνικά δίκτυα, την αλγοριθμική προκατάληψη, τον πολιτισμό δικτύου, την πολιτική εξουσίας ανάμεσα στις μηχανές και τους ανθρώπους και την πολυδιάστατη εμπειρία μας σε έναν κόσμο που είναι πάντα συνδεδεμένος. Τα πρόσφατα έργα της αναφέρονται στο μέλλον της φωτογραφίας μέσα στις προόδους των συνθετικών εικόνων.