Υπάρχει κάτι το συναρπαστικό αλλά και ταυτόχρονα προειδοποιητικό σχετικά με το θέαμα της 150ης επετείου. Μία σύγκρουση ανάμεσο στο παλιό και το νέο. Με 300.000 τουρίστες και 15.000 συμμετέχοντες στην αναπαράστασή του, η πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου αποτελεί ένα μεγάλο εμπορικό γεγονός για τη μικρή πόλη του Γκέτυσμπεργκ, στην πολιτεία της Πενσυλβάνια (συν. πληθ.: 7.000). Μία μάλλον ασυνήθιστη πόλη, όπου το πεδίο της μάχης λειτουργεί ως υποκατάστατο ενός τεράστιου σταδίου και είναι πλήρως εξοπλισμένο με τεράστιες εξέδρες και δικαιώματα χρήσης γης. Τούτη η πόλη περιστρέφεται γύρω από το έτος 1863, επιβιώνοντας αποκλειστικά και μόνο στην οικονομική φούσκα του πολεμικού τουρισμού.

Το project του Devil’s Den δημιουργήθηκε στην 150η επέτειο της αναπαράστασης της Μάχης του Γκέτυσμπεργκ, χρησιμοποιώντας αρχειακή και σύγχρονη φωτογραφική γλώσσα για να καλύψει τις παρεμβάσεις σύγχρονης και βιομηχανικής ιστορίας. Οι O’Leary και Griffin τονίζουν τη θεατρικότητα της μάχης, ωστόσο προβληματίζονται σχετικά με την δημοτικότητα της ακραίας βίας. Πώς είναι δυνατόν να αναπαριστάς μία μάχη δίχως το τραύμα, τη βαθιά επιθυμία, τον πόνο και το αίμα του πολέμου; Ήταν αυτό ένας πανηγυρισμός για την γένεση της χώρας έτσι όπως την γνωρίζουμε ή μήπως μία απόδραση από ένα εθνικό περιβάλλον μίας καλά εδραιωμένης αβεβαιότητας, διχασμού και χρέους;

Το Devil’s Den είναι μία συνεργασία μεταξύ των φωτογράφων Eva O’ Leary και Harry Griffin· πρόκειται για ένα project που καλύπτει θέαμα και έξοδα κατά την 150η επέτειο της αναπαράστασης της Μάχης του Γκέτυσμπεργκ.

www.two-states.com