Βασική ιδέα του συγκεκριμένου πρότζεκτ είναι να τοποθετήσω τα συμβάντα στον Πολέμου της Λιβύης σε ένα τέτοιο εναλλακτικό οπτικό πλαίσιο όπου τα γεγονότα της Αραβικής Άνοιξης δεν θα παρουσιάζονται ως πρώτη ύλη για αναφορές και σχόλια, αλλά ως σημάδια που θα ξεπερνούν την επικαιρότητα και τις τοπικές ανάγκες. Από τη στιγμή που οι ανταποκριτές ξεκίνησαν να στέλνουν ρεπορτάζ από τις εμπόλεμες ζώνες χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της φωτογραφίας, οι αλλαγές που προκαλούν οι ένοπλες συγκρούσεις στο περιβάλλον, το τεχνητό και φυσικό πλούτο της κάθε εμπλεκόμενης κοινωνίας –ανάλογα με την ιστορία και τη φύση της–, έχουν γίνει λιγότερο ορατές. Η σειρά αυτή αποσκοπεί στο να καταδείξει αυτές τις αλλαγές, δίχως όμως να προκαλέσει τρόμο. Οι φωτογραφίες μάς βοηθούν να κατανοήσουμε την φύση του πολέμου και να δείξουμε πως όλη αυτή η φρικιαστική διαδικασία του πολέμου μπορεί να παράξει «όμορφες» installations. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί εάν καταδείξουμε τα σημάδια που άφησαν πίσω τους οι συγκρούσεις και τα διάφορα περιβαλλοντικά στοιχεία ως μια μορφή σκηνικού –ανάμεσα σε αυτό που έχει ήδη συμβεί και στον ερχομό ενός αβέβαιου μέλλοντος. Μία σφιχτή δομή, η επιλογή κατάλληλης τεχνικής και πρώτης ύλης είναι σημαντικά στοιχεία αυτής της παρουσίασης.

Η παρούσα στιγμή εμφανίζεται ως επακόλουθο, όπου πλέον τα σημάδια του πολέμου τονίζουν την έλλειψη της ανθρωπιάς που τον χαρακτηρίζει και προξενούν την κοινή θλίψη που είμαστε σε θέση να μοιραστούμε με εκείνους που τον βίωσαν. Η σειρά αυτή θέλει να αποτελέσει ένα λυρικό αφήγημα σχετικά με την καταστροφή δίχως την τεκμηρίωση της κτηνωδίας της, και να είναι σε θέση να επικεντρωθεί σε πράγματα μεγαλύτερης σημασίας.

Η σειρά αποτελείται από είκοσι φωτογραφίες μίας παλιάς Polaroid Sx-70 και μίας Polaroid 600, που αντέδρασαν στις διάφορες καιρικές αντιδράσεις της ερήμου με ιδιόμορφο τρόπο. Το σχετικό ξεθώριασμα και ο κόκκος στο φιλμ προσδίδει ένα είδος οικειότητας στις φωτογραφίες που θεωρείται απαραίτητο να διατηρηθεί, εφόσον οι εικόνες ελήφθησαν σε ένα περιβάλλον όπου οι ψυχές ακόμα αιμορραγούν.

Attila Foszmann

Athens Photo Festival 2015
Κεντρικό Πρόγραμμα

[Memory Lab]
Α European Month of Photography (EMoP) project

Attila Floszmann (HU)
Silence after the Revolution

Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο οδού Πειραιώς)
3 Ιουνίου – 31 Ιουλίου, 2015

Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ουγγαρίας στην Αθήνα